RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Sunday, November 2, 2008

raya 2009

petang raye...(seari sebelum raye)

masih keja ....huhuhu...sgt rajin ok....mase nak balik too...aku rase sayu sbb kat bangi dah macam bumi tandus kosong dan sepi...nak dpt kan teksi o bus pun payah...mase too aku terpk bile la hidup aku ni nk berubah...supaya aku tak la susah kan sape2 lg tiap kali nk g keja o pulang dari keja...o nk g ane...Tuhanku, murah kn rezeki ku...supaya aku dpt mengubah nasib ku...amin...akhirnya ade gak bus mini...aku turun naik komuter n tren smpi kL....

smpai kL....aku g sogo dulu...beli selipar raye adik2 aku....cian kt diorang tak de selipar raye...tahun ni aku yang tak de selipar raye...sbb kasut aku dh byk sgt yg masih baru n tak pakai sgt....

balik uma....semua mkanan dah ready tok buka...mcm base mak aku msk lontong, rendang daging, kuah lodeh....mlm ni nk bertolak g johor, tdo uma cik timah(kakak mak) kat pontian...

pas ishyak...bersiap2 nk bertolak ke pontian....aku memang dah pack baju tok raye ni...jd tak kelam kabut sgt la....sepanjang perjalanan too ayah dgn opik jer bwk...cuaca mlm too kejap hujan kejap tak....aku mesej dgn syamim sepajang jalan...sbb mlm too syamim keja mlm...kena ganti org tak cukup...sbb banyak yg cuti raye.....

smpai kat johor dalam pukul 2 lbh camtoo...tak gayut pun dgn syamim sbb dh ngantuk giler...


pagi raye pertama...

subuh too aku jage tgok byk mesej n miscoll...sumenyer sbb dh penat sgt jd bunyi ape pun aku dh tak sedar....sori la cyg..sy penat sgt la...hehehe...aku bangun solat n gosok baju tok d pakai..pastoo siap2 n mkn sekali sementara tunggu opik dgn ayah balik dari solat raye....

balik jer ayah dgn opik...ape lg salam raye la kewajipan yg perlu d buat bile hari raya kan...mule2 mak aku salam...pastoo dah tentu aku...then adik2 aku....tahun ni ayah aku tak sediakan duit raye sbb tak cukup bajet....jd aku la take over sediakan duit raye tok adik2 aku...

pas settle baru berangkat ke singapura, hmm mase nak masuk too punyer la sesak jln kat jb...mule2 ayah nk ikut 1st link las2 tuka 2nd link...same jer keadaan kat 2nd link too..sesak sey....lame gak duk jer tersekat dlm jem...

masuk jer singapura terus g uma cik pah...sbb sume berkumpul kat sane....ntah nape raye tahun ni cam tak bes jer...tak tau la naper...mcm sgt tak meriah n base2 ajer....ni las mak cik aku duk uma too sbb pasni dier duk dgn kak namum(anak dier)....mak cik aku ni balu jd terpaksa bayar hutang uma n besar2kan anak2...jd terpaksa la anak2 bantukan...

kiteorang tak g jalan ane pun...g uma nek n tok long kat chai chee...pastoo terus balik g uma busu ati kat woodlands...cadang nk kua mlm too gak...tp uncle ajak tdo uma die plak...jd ayah ikut kan jer la...sok pg2 baru bertolak balik kL....

aku dpt gak duit raye kat singapore...ade lah lebig kurang 30 lbh camtoo...hebat tak...hehehe....see masih layak dpt duit raye ok....mak cik aku ade tegur aku tau...sekarang ni...."aku makin jambu"...hehehe...ape korang pk bile org cakap camtooo....bak kate nabil...lu pk la sendiri erk...

raya kedua...

balik dari singapura....singgah uma kwn ayah aku kat melaka.... pastoo baru balik uma...

0 care about me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes