RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Friday, June 10, 2011

pengapit yg malatop


tak sbr nk cite psl entry ni...teruja beb....hahaha....b4 aku mule bercerite better wish dulu la kan wlupun terlewat sudah.....sila jgn amik hati yer kpd pasangan pengantin...dengan hati yg tulus eclas aku nk ucapkan selamat pengatin lama kot sesuai...hahahha...... kepada incik syafiq n kak ira..semoga bahagia dunia n akhirat.....di murah rezeki dgn anak2 yg ramai.....amin...


ok lets start the story.....kisahnyer bermula begini yer...aku dpt tawaran jd pengapit pd mulenyer di risik2 oleh kak sapura jer ...aku ingat main2 je...jd tak la amik siyes sgt..tp bile pengatin sndiri yg tanyer kesudiaan jd pengapit....terus kate bole....hahaha.....ntah ape la yg aku excited sgt nk jd pengapit ni kan...may b part of koleksi cite2 aku jugak kot...too sbb tanpa pk panjang kasi jwpn.....hahahaha....dlm hati ucap syukur...sekurang2nyer dpt rase menjd salah sorang org penting di majlis kawen....wlupun bukan jd pengatin...hahaha....abg sila la take note eh...gf kamu ni dah berangan2 nak naik pelamin plak....hahaha...


ok bile dah deal dgn pengatin sume...so decide la baju ape pengapit kena pakai....pengantin sendiri offer baju nikah suwoh aku pakai time diorang sanding nnt....aku mule2 mcm berat gak nk time sbb takot rosak kan baju org....jenuh lak nk menjaga n mengganti nnt.....tp untuk tak kecewakan permintaan perngantin yg nak majlis mereka nampak nice...aku pun setuju je la fitting dulu baju nikah diorang....of kos la aku try baju kak ira kan...tak kan la incik syafiq plak kan...esok nyer bile aku balik fitting...baju yg aku cube too susa plak nk di pakai n di tanggalkan...sudahnyer aku wat decision pakai baju batik sndiri yg dibelikan kak hartate dulu kat indon...senang sikit baju sndirikan...


semakin menjelang ari berkenaan...aku lak yg tak senang hati...dlm pale duk risau..takot rosak kan majlis org ke ape ke kan....nk2 pas cube baju pengatin aritu dah tak de berhubung dgn pengatin untuk tanye2 tentatif atucara majlis diaorg....sudahnyer kak sapura akka personal assistant aku dok tanye kan itu ini...hahaha...bole plak cam too kan...leh je sesekali....hahaha...


kite terus cite ke hari kejadian la yer...klu ikutkan kad undangan n perjanjian dgn pengatin majlis sanding akn berlangsung pas zuhur dlm kul 2 klu tak silap...so aku di arahkan ke masjid dlm kul 1...nasib la ade kak sapura, kak yan, kak yasmin n ank2nyer teman kat masjid....klu tak haru la hidup aku...dah la 1st time jumpe kak ira...slama ni berkirim slm n dgr cite jer....tak pernah lak face to face...jd cuak gak la aku time tunggu too...finally bile pengantin sudah siap...bergerak la kami2 ini ke masjid....atas permintaan pengantin....aku as pengapit kena ikut depa naik keta same2....part ni aku cam lemah sikit...tp sbb tak nak hampakan juga...so aku ok kan jugak la...hahaha....janji depa hapi....


sebaik smpi nyer kami dekat dewan gemilang....team kompang pun dah ready ...cume tinggal nk arrange pengantin n family pompuan je...then leh la start majlis....bile sumenyer dah di setting n serba sikit penerangan di beri....start je kompang berbunyi pengantin pun mule nk melangkah....klu nk tau ...time too la kalut aku mule mai...smpi nk tersungkur sbb susunan kaki aku tak betul....spoil betul la....hahaha....bile dah terjadi insiden mcm too ...mule la aku makin tak senang nk melangkah....tp tak kan nk serender mase too kan...so kena la teruskan jugak....bile jalan kat karpet merah aku tak leh nk pandang n fokus muke sape2 sbb nyer bile dah terpandang nk gelak2....punyer la kurang sopan......hahaha....abis majlis sanding time makan plak...seronok betul dpt makan lauk pengantin yg sodap2...tp kurang seronok sbb tak dpt ajak2 kak sapura, kak yan , kak yasmin n ank2 nyer mkn sekali...hanya pndg dr jauh jer....sedih ok...upss telerbih sudah...mcm majlis aku lak nk request2 cam too....hahaha...


bile abis sesi makan maka berakhir la tugasan aku sbgi pengapit....hooray....finally dpt wat dgn baik...wlupun aku krg menarik....tbe2....hahaha....ok abis cite pengapit malatop....tqvm untuk both pengatin yg sgt baik hati n ramah tamah...layan aku bak puteri ok...kdg2 mcm lupe aku yg kawen ke diorng yg kawen ...hahaha...so far kak ira memang best.....wlupun pd awlnyer aku cam segan n cuak2 dgn die...hahaha......love u la sista....hope u enjoy ur life as wife n yet as a good mother....insyaAllah...amin....

2 care about me:

mim said...

ish kamu ni...no komen la...huhu

puteriann said...

abg: hahaha....kejis erk....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes