RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Thursday, February 12, 2009

zaman sekolah ...part 2

tingkatan 1 hingga 6..

ok zaman aku sekolah rendah aku dah cite cikit...sekarang aku nk story tentang mase remaja aku plak....dari tingkatan 1 hingga 5 aku sekolah sejenis...nama skolah aku ....sek.men.keb.(p) air panas....

tingkatan 1....
mase ni ade rase xcited sikit sbb 1st time pakai baju color lain kan...n terasa cam dak2 besar gitu...tp still junior ok...cam budak hingusan jer d mate kakak2 senior...aku kelas 1 bakti....mase too kelas aku tingkat paling atas sekali...memang jenuh la time2 pose nak memanjat tangga naik atas kelas...rumah sukan aku same dengan kawan baik aku uma cempaka...warna oren...

tinglatan 2...
mase tingkatan form 2....aku sekelas dgn kawan baik aku....kelas 2 dinamik...2 tahun aku kelas petang...mase time form 2 too kire aku ni cam senior la...sbb ade 2 tingkatan jer sekolah petang....so mase ni byk la dak2 form 1 yang terangkat...
walaupun aku ni kategori ramai adik...still gak ade adik angkat yang terangkat....nama adik angkat aku...fadhilah, n liyana...meh sini aku nk kutuk budak2berdua too...hehhe..story jer ok bukan kutuk...

anyway budak liyana n fadhilah ni satu kelas dgn adik aku...sape lg klu tak shahidah adik aku yg kepoci too...jd sbb dier ni gak aku rapat dgn budak2 berdua ni...mule2 aku cam suke sgt dgn fadhilah ni...rase nak sgt amik jd adik angkat...sbb die cam manja jer...asik2 cari aku...tp tak sangka lak...si fadhilah ni pun suke klu jd adik angkat aku...anyway dier tak de kakak jd...ketandusan kasih sayang kakak la kirenyer budak too...aku yg mulia lg baik hati ni kan...memang suke menambah2 koleksi keluarga angkat....jd terime la dak too jd adik angkat...

tpkan dalam diam ade sorang budak ni yang dah lame berkenan nk jd adik angkat aku...cian dier...aku tak ade feel pon nak jd kakak kat dier mule2...tp lame kelamaan dier yg paling pandai amik ati tau tak....yg fadhilah too....dah berlaih ke kakak angkat baru plak...mengades kan....suke2 beralih arah....tp siyes memang liyana dgn fadhilah too sgt beza karakter....fadhilah too agak manja,gediks n anak anggota polis dok dekat balai polis...liyana plak jenis tegas n cam keras..cucu ex ahli politik...tp bukan tomboy la wlupun dier cam kasar...

cam lawak jer kan....sekolah aku tak de lelaki...jd musim "adik berangkat2" mase time aku form 2 too...

tingkatan 3...
mase ni aku dah g sekolah pagi...sbb nak duduki exam memang sekolah letak sesi pg...jd jd la junior balik tok sesi pg...aku ade minat sorang kakk player bola jaring...dier too gaya sebiji tomboi...tp sbnrnyer raut wahaj dier cantik bangat ok...aku suke karakter dier yg tak keras n tak lembik too..form 3 aku masuk kelas 3 bakti...same dengan khodi, aisyah n baya.

tingkatan 4...
masuk tingkatan 4...aku masuk aliran sains tulen...kelas 4 sains 1 same dgn kwn baik akuu..mase ni mase ni dah mule wujud jurang antara kawan...sbb ape...dak art n sc cam ade jurang org kaya n miskin...bg aku tak de pon jurang2 ni patotnyer dlm belajar...tp kwn2 kt kelas art sume cam rendah diri gitu...ntah la erk may b klu aku kat tempat too pon aku rase camtoo...mase ni aku ade join hari kemerdekaan wat persembahan...bes sey join too...mmg satu pengalaman yg indah sbnrnyer...n mase umo ni gak aku kena demam denggi....

tingkatan 5...
mase ni aku dah final n terakhir sekolah kat situ...,mse ni pale aku sibuk pk ape aku nak wat pas sekolah....aku ni ade masalah kit sbb aku ank sulung yg tak reti wat paper....jd susa kit aku ni melalui mase2 dewasa...sbb aku tak de sape2 nk ngajar aku...tak de abg o kakak yg nk d tanyer...sume pk sendiri....tome ni aku jd pengawas pusat sumber...pakai baju wane kelabu ok...cam ala2 skolah private gitu...

aku ni plak serba serbi tak reti...aku ni memang nmpk sgt org yg paling cam tak kuat smgt kat sekolah...n ala pompuan lembik gitu...pasif n tak aktif langsung...yer sy sorang dak sekolah yg tak famous langsung...gaknyer klu tanyer balik kwn2 sekolah kenal tak aku...mesti aku paling susa diorang nak ingat....hehehe...dari tingkatan 1 hingga tingkatan 5 aku memang aktif nasid...kelas aku memang selalu dpt tempat pertama o kedua ...see akk memang terror pat2 mengasah bakat ni...cume tak nak tunjuk jer....hahaha....

tingkatan 6 (lower n upper)
pas abis tingkatan 5...aku sambung blaja dekat maxwell..join tingkatan 6...pd mule too...aku rase cam tak mau langsung g blaja kat situ...tp ayah aku kate g jer dulu...tegoj cam ane sebulan due...jd aku pun g la...dah la selama kini aku tak pernah kua sejauh ane dari uma....paling jauh kedai n sekolah jer...tempat lain mesti dgn family....tbe2 sekolah ni lak tol2 jauh dari uma n d tengah2 bandaraya...lg la aku cam tak leh time...memang siyes aku cam selama ni duk bwh tempurung....dunia aku dekat uma n sekolah jer...

bile masuk sekolah too...aku mengalami perubahan yg sgt drastik....berubah dari segi sikap, fisikal n kematangan...klu mule2 dulu aku tak leh langsung nk bercakap dgn lelaki...tp bile kena belajar satu kelas n sekolah dgn budak2 lelaki...terpaksa la wat berani gak...wlupun Tuhan jer tau betapa seksanyer hidup...

mase ni la aku mule jd girl yg aktif n agresif...bayangkan...klu dulu aku juz jd penonton jer bile org main bola jaring o berforum ...kali ni aku sendiri masuk n join the team ok...n ade beberapa jawatan yg aku pegang...n hubungan aku dgn cikgu memang cam anak beranak la...klu sekolah2 dulu siap takot lg dengan cikgu...time ni adik2 angkat too tak usah citer la...same jer cam dulu2 mase sekolah tingkatan 2... tpkan yg lawak jer ...wlupun form sixth too level kakak...budak2 sekolah too tak pernah pk sume too...ade yg sampai nk bercouple bagai...hai la kan ...haru tol ...

0 care about me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes