RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Tuesday, January 11, 2011

baru 1 minggu 2011

awal tahun sama spt tahun2 sblmnyer....of coz la g keja, balik keja , sambung hingga seminggu pas too cuti sabtu ahad....
tp sepanjang minggu itu, aku demam ok....untuk pertama kalinyer di tahun baru plak tooo....hingga menyebabkan aku terasa sgt benci untuk mkn ubat....di tambah lg bila kena jangkitan kuman....merasa la aku kena cucuk air dekat tangan (ntah nape aku kena masuk air aritu, aku terasa teruja giler ok.....klu org lain konfem mcm tak hingin...aku ni leh terlebih suke plak.....hahahha)........haiyoo...sudah nasib badankn....
tp bile tbe2 teringat citer ni terus redha.....
Dulu, Nabi Muhammad juga sakit. Maka, sahabat pun bertanya :

Sahabat : Adakah engkau sakit wahai Rasulullah?

Rasulullah : Ya, aku sakit

Sahabat : Kau kelihatan sangat berat menanggung kesakitan tersebut

Rasulullah : Ya, sakitnya aku adalah seperti sakitnya 2 orang kamu

Sahabat : Oleh itu, kau akan mendapat 2 pahala

Rasulullah : Benar, begitulah orang muslim. Sakitnya mereka menyebabkan Allah mengugurkan dosa umpama daun-daun berguguran dari sebatang pokok!

[Rujukan : Sahih Bukhari]
hmm....mungkin terlalu byk dosa2 aku pada tahun lepas yang Allah nk ampunkan....jd aku diberi sakit ni untuk membersihkan dosa2 itu........masyaAllah hebat bukan.....tp sekarang alhamdulillah aku suda sihat.....yang penting tak perlu mkn ubt lagi...........sgt happy, okey!!!

4 care about me:

mim said...

huh! mls nk minum air byk2 sape sruh...suke ek kene msuk air...xpe2

puteriann said...

hmm mungkin kot....takot sakit sbnrnyer, tp sbb aritu abg pun kena jd terasa nk rase ape abg rase la.....sbb aritu punyer la kesian gle bile dgr kena cucuk tgn masuk air....rupenyer tak skit sgt...jd penat je kesian

mim said...

ooo suke2 je ckp cmtu eh...huh!

puteriann said...

yerla ....caring giler ape...sian teruja nk rase sakit abg....hahahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes