RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Monday, January 3, 2011

salam tahun baru

Assalamualaikum.....(sambil mata terkelip2)...

2011....diam tak diam meningkat lagi setahun usia kite dekat bumi ni kan....sedar tak sedar kite makin berusia.....n makin matang...makin dekat nk meninggalkan sume.......huhuhu....

walaupun nak 2 minggu tahun baru bermula baru sekarang aku ade sikit muud nk menaip entry pertama untuk tahun baru ni.....poyo kan.....

kebiasaan nyer awl 1 januari aku akan pasang azam n niat untuk tahun baru.....tp kali ni azam n niat too aku buat masa 1 muharam aritu....yer la kan nama pun org islam...harusla sumenyer bermula dengan.......1 muharam detik permulaan.....perkiraan tahun islam hijrah...perpindahan nabi dan umat islam....upsss terlebih sudah.......mcm best je bila ingat balik lagu nasyid ni...teringat dolu2 time rajin follow group nasyid skolah....hahaha

tahun ni aku tekad nk cube selesai kan azam2 lame aku yg belum lg tercapai...antaranya ialah....jeng3x....amik lesen....alhamdulillah aku dah selesai beberapa peringkat untuk proses mengambil lesen.....harap2 dipermudah dan diberkati setiap langkah yang aku buat untuk mengapai impian memiliki lesen , insyaAllah seterusnya berkenderaan sendiri....tak kisah la kecil, besar , mewah o murah......aku harap diperkenankan....

lagi...aku nak jadi seorang penyimpan duit yang tegar...bukan bersikap pemboros dan tamak haloba.....aku ade ikon sebenarnye.....wlupun sikap die yg korang nampak kurang menyenangkan ...tp dr segi rohani dan islamiah nyer sgt terbaik untuk diikuti....respect r kat die.....n serba sikit sikap mulia die too buat aku jd nasihat n guide line untuk aku ikutin......bak kate bos aku, tak salah kalau kite sedekah kat org rezeki yang kite ade, sikit pun tak pe asalkan kite eclas untuk beri.....yg penting ganjarannyer lebih besar dr ape yg kite beri nnt...mane satu korang nak...aku nak later

lagi.....aku nk jadi wanita islam yang kukuh akidah dan agamanyer...mungkin ini agak sukar dalam dunia yang banyak godaan dan cabaran......plak lagi dengan iman yang tak sekuat mana....mungkin akan menyukarkan lagi......tp insyaAllah berkat kesungguhan n niat yang betul pasti Allah akan bantu.....sebagai permulaan, aku tanamkan amalan2 sunat supaya menjadi rutin wajib....contohnya perkara2 mudah untuk mendapat pahala......aku praktik kan supaya jd amalan aku tiap ari.....kemudian aku cube tidak buat sesuatu yg tidak seharusnya aku buat....cthnya....hmm byk...

lagi.... aku gumbira sgt sehingga ari ini....muhamad syamim k hisham masih bertakhta di hati...tiada insan lain......smpi ke hujung nyawa aku harap ia kekal begitu....semoga Allah makbulkan sumenyer.....n yet aku dan abg di permudahkan untuk menuju ke destinasi kehidupan yg lebih berkat juga bahagia dunia n akhirat......untuk membina masjid insyaAllah....

lagi....aku nk jadi berjaya dlm study, kerja, masa depan, hidup dan mati....nk jd lebih baik dr yg ade skrg......n untuk impian / cita2 ni aku harap sangat moral support dr sume especially org yg aku syg....yer la kan...aku ni kurang hebat tak mcm korang...cume rezeki untuk mengapai impian too lewat2 sikit dtg...jd harusla korang byk2 bersabar n doakan bebanyak tuk aku yer.....n yet harap2 aku sgt la sabar dan tabah untuk jalani sumenyer......chaiyuk2x....

hmm azam n impian ni bukan setakat awl tahun aku buat ...kdg2 bile tengah tahun pun aku leh buat azam too...cume capai n tak tercapai je....the best thing is.....bile kite tanam sesuatu azam / impian sekurang2nyer menjadi satu point untuk kite lebih fokus dan bersungguh2 untuk grab it.. tol tak!!..n yet bile tercapai alangkah nikmat hidup bagai di syurga.....

~~~Carilah bahagian kehidupan di dunia ini dengan sempurna agar hidup lebih bermakna dan mampu meraih syiar agama~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes