RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Tuesday, August 19, 2008

karenah urusetia jamuan...

10/08/08 hingga 13/08/08.....

Majlis Konvokesyen UKM yg ke bape ntah aku pun tak ingat dh...oleh kerana aku dengan besar hati nyer nk jadi urusetia jamuan jd aku terpaksa la bertugas kn....mane idak nyer tiap sorang ajk dier dah kasi 3 pasang baju chantek...kain di sponsor...baju kena tempah sendiri....mane nak dapat beb...kain free...mahal lak too....sume dtg fresh dari butik sey..

ari jumaat too tiap ajk dah d beri briefing sikit b4 duty esok nyer....ramai gak la yg join the club...mungkin sbb dpt sponsor baju kot...too yg ramai xcited...tp kebanyakan urusetia terdiri drpd org2 bendahari...yg dari ptj ciput jer...

aku dh d tetap kan dalam kump A....yg akan bertugas pd ari sabtu, ahad n rabu....klu ikutkan...ari sabtu n ahad too ialah ari wajib bg sume petugas....tp oleh kerana aku tak dapat hadir ari ahad too...so aku mintak la xcuse kat pn norma....tp isnin too aku dtg teman kak nana...kirenyer cam ganti ari semalam yg aku tak datang too la...

ok aku nk story kit mase time aku duty too....mcm2 benda la yg wat aku hangin sepanjang dok jage jamuan aritu...

ari 1st....tempat aku tak bes sey....dah la kecik....ramai lak too yg akan mkn kat situ...aku jage tempat mkn tok pemuzik....ade lak team DBKL yg follow event ni....yg dtg lak org2 tue....yg bole d panggil pak cik...tp perangai tak cam pak cik....perasan mude lg...gatei ok....yg paling aku geram diorang suke smoking kat situ...tempat too dah cam awan...penuh lak dengan asap rokok berkumpul...oleh kerana keadaan tempat too yg tak ngam dgn aku...jd aku selalu la melepak kat tempat kham dgn kak intan jage...sejuk n tenang sikit...wlupun tak selamat sgt tok bergospen..hhehehe...

kain aku rosak...ooo tidak...kain aku jd cam ala2 kain batik lak bercorak2...sbb color dier dah luntur....aku tak resmi kan kain baru too...sbb aku sgt mulia bg kham pinjam kain too...so bile dh d basuh itu la hasil nyer...oleh kerana kemuliaan aku too...aku kena tahan muke malu sbb pakai kain hitam dgn baju hijau...heheheh...tp cam smart la plak...tp susa gak nk pelihara kain mahal ni...memang rosak la kain...syg sey...cian kain aku....

tamak nyer makcik2 ni...nak tau tak satu habit buruk org2 yg jage makan ni ialah.....ta pau makanan...bole berebut2 lak...aku pelik tol...masalah nyer mknan too klu dier punyer tak per gak...ni kan duit universiti awat la diorang yg tamak semacam...hmm susa la nk habaq...mcm2 karektor la diorang ni...dok ta pau mkanan balik uma...sorok bwh meja...tepi meja...blakang meja...senyap2 n sembunyi2 dan sbginyer...ade satu hari too...siap aku kena tuduh pemberitahu maklumat lak...citer dier cam ni....ari las aku jaga too...kak haslina pun ade gak....dier saje suke2 nk duty ari2...lantak dier la kan...yg penting bile time aku duty...aku akn jage kat situ wlupun suke o tak...tp pg too patut nyer aku kena g awal tp d sbb kan aku rase cam tak nak nyusahkan kakak2 kat uma too...jd aku pun pegi la sendiri...to pun smpi skolah jalan reko too...kak iza(offis mate)aku tumpang kan....selama kini dier duk kat uma pangsa sebelah taman uma aku pun...aku haram tak tau...ape punyer teruk la kan....hehehe.....n syukur la wlu lambat smpai aku tetap datang ....sampai jer...aku latak beg pastoo terus g kt tempat yg aku kena jage....makcik haslina too dh tentu ade kat situ kan...slamba jer dier perli aku...aii...lambatnyer datang...aku wat pekak jer...lantak la...bkn aku tak try book cab pun smlm...sume cab tak nak amik...sbb pagi sgt....nk d jadikan cite...pagi tooo menu sarapnyer ialah lontong, kuah kacang dgn rendang....caterer yg incaj arini lak UBE...4 sure food dier memang dah sedia fhm sedap n menjadi rebutan ramai...n sebb ke sedapan too la...makcik2 yg tue...yg jage jamuan tooo....berie2 nk pack balik uma msg2....tp tak agak2 nk bolot sendiri lak tooo....ape punyer perangai la...so senang citer pas agak2 dah tak de org nak mkn...mak cik2 too pun mulakan operasi bungkus-membungkus ni....aku wat bodoh jer layan meseg lg baik...tbe2 aku dpt msg dari kak kiah....yg mintak pesan dekat kak ina, bungkus kan tok puan norma sekali....sebaik jer aku bgtau tentang meseg too...terus jer....makcik2 too bertukar jadi cam ahli sihir bertanduk ok....ade ke patut dieorang duk kate aku yg pegi ngadu kat pn norma diorang pack senyap2....aiii naik angin taufan aku d buat nyer....mane idak nyer...sesedap mulut menuduh aku...mau tak marah....plak too leh ajak aku pack sekali makanan2 too...eeee....kuang ajak tol....dah la ikut sedap rase nk tuduh org...pastoo berani mintak tolong....nk jer aku jerit mase tooo....aku dgn geram pack la gak sebungkus duer rendang too...pastoo aku tinggal n chow g tempat kak intan kat bawah...aku ngadu la kat dier n kat fahmy...angin beb....sejak insiden too...aku wat tak reti jer dgn mak cik2 too...aku mls nk layan...

perangai ajk jamuan yg sgt uwekkkk.....siyes aku tak pernah jumper la manusia yg tamak mkn org....hallo...klu mkanan too korang punyer tak per la kn...plak too masing2 ade sikap mengumpat n batu api...tak kisah la sape pun...sume cam ahli sihir jer aku rase....muke baik tp hati busuk, mulut penyapu n so on...sumpah meluat sey...ade la orang2 yg telah d senarai hitam kan jd list org yang aku nyampah...baik mak cik o pakcik...
jurang sgt fiil ajk lelaki n pompuan...yg lelaki sume sgt cool n friendly....yg pom friendly tp suke cucuk org dr belakang...tp ade gak sorang jer lelaki yg camtoo...cube la teka sape...kak nana tau jawapan dier...hehehehe.,,,

0 care about me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes