RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Friday, February 19, 2010

holi...holi...holiday....

Assalamualaikum...ini kisah aku semasa g holiday kat penang sabtu n ahad lepas...layannnn.

bertolak awal pagi ni memang kesukaan mak aku...jadi klu korang rase nk kena marah brain wash dengan mak aku pagi2 hari..sile la cari pasal dgn tarik selimut lagi...mesti korang rase mcm penin...hahaha..

dh satu jam jalan ...ayah bwk la p sarapan kat satu kedai ni...bole lak time kiteorang dtg too...mak cik tebar roti canai tak dok...huhuhu sgt tension...ape la org nk bg rezeki kat die ...die tak dok plak...last2 ayah aku yg tebar roti sendiri...ha amik ko...rase die ? sendiri mau ingat la...hahahaha


teruskan perjalanan seperti kebiasaan....di musim2 cuti sekolah ni...jem tak usah cerite la...sepanjang jalan ke perak terutamanya mcm jem kat KL ok...sangat bercinta duk dlm kereta....bape kali gak lah aku pengsan n sedar balik...hahaha....


yang paling best aku tak terlepas satu scene gerak khas real...hahaha...ops sikap yg d jalankan dekat perak sgt power ok...memang byk la kereta2 yg tak reti dengar ckp kena tahan...yg lagi mcm gerak khas ...bile ade satu kereta india ni...pegi jln dekat lorong kecemasan....bile time nampak polis berdesup die cepat2 masuk ke laluan sebelah kanan...tapi die ingat dah selamat dari pandangan mata polis...silap besar ok...polis too nampak rupenyer...ape lagi ...polis too angkat la tangan smbil goyangkan jari tanda amaran...boleh lak si india ni balas balik ape polis too buat...memang cari nahas kan...ape lagi dengan bantuan motor peronda 1300cc....polis tooo nun pecut laju keja kereta too...fulamak mcm dlm filem gerak khas....kereta too dah la selang dua kerete je dari kereta ayh...korang nk tau dlm kereta aku ni kecoh ape bile tengok adengan too...ha pandaannnn muke ko...berlagak lagi...kan dah kena...(dengan nada geram ok...terutamanya mak aku...huhuhu)


teruskan perjalanan sempat beli jambu dekat bidor....mak cik2 ni cam belasah harga jugak...hmm harga naik sempena raya cina kot.....


smpi kat Penang ...merata cari hotel...last jumper...yes....leh tdo...hahaha.....lupe lak nk cite...arituu...asik mkn nasi kandar dengan kari...perghh perut aku melawas sajo....tension2 ...


sok baru g jalan...


g jalan kat batu feringgi ...pergh best giler...dapat mkn laksa penang....port setahun lalu...kat situ gak family aku mkn...apek jual rojak too pun ade lagi...panjang umo die...cume makcik putih yang jual laksa too je pendek umo...dah meninggal rupenyer last year...bisness die ...anak2 n cucu yang tak over..ok la too kan...young generation take over....

pas too g mkn tengah hari dekat ne aku tak sure...bukan tempat aku kan...jadi aku tak tau....minum petang lak dekat gurney drive...pekena paksebo n char kuey teow...dgn ayak kelape...pergh best giler....tp yg tak best nyer....time ni gak la ...kete ayah kena saman...ha amik ko...sedap sgt mkn...last2 kena saman...ni mesti gelak kan india kena saman too kuat sgt...so dah kena balasan on the spot....

anyway best gak g penang ni...wlupun tak lame...tp tetap enjoy...release gak la pale otak tengok view kat tempat org...klu mak aku sihat sure ...masih bermalas2an di sana....hahhaa.....

0 care about me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes