RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Thursday, February 17, 2011

lesen kereta stage 7

5 feb - berundur, ke depan dan bukit (lesen kereta)

1st day try n error untuk bawa kereta setelah hampir bape kurun tak cube gerakkan mana2 kereta......sesi latihan aku petang n org kedua yg belajar jd aku kena la menunggu yg pertama abis dulu.....sambil duk menunggu leka la aku dok bace novel....ini salah satu cara untuk mengelak dr rase cuak yg amat sebenanrnyer......nk2 bile tengok org pertama puas di sindir n di herdik dgn pak cik yg akan mengajar....huhuhu.......

tbe turn aku pukul 5 lbh....da la mase belajar 2 jam....arusla smpi maghrib masih di litar.....benda pertama pak cik too uji aku ialah wat skill ke depan n belakang......da bape kali buat so aku dpt green light untuk round satu litar plak......then di lepaskan bawa sendiri berteman kakak yang mule2 belajar td.....pentupnyer aku di ajar buat bukit...huhuhu.....giler cuak tak hengat mase ni....tp sekali due tiga kali cubaan...alhamdulillah makin beransur baik....wlupun kdg2 ade jugak yg jd tak baiknyer...kate baru belajarkan...harusla pasti ade buat silap o x excellent....pas maghrib baru kami balik.....

6 feb - sesi latihan bahagian 1 (lesen motor) & jalan raya dan bukit (lesen kereta)

bersambung cite semalam...benda yg same jugak aku buat arini...cume bezanyer aku memilih tok try n error bahagian 1 untuk motor dulu......then baru belajar kereta...alhamdulillah mase time buat titi kali ni aku ok2 sajok...tak de lak buat2 jatuh titi ke aper.....so suke n ade sikit rase konfiden......bile cukup mase tok belajar kereta.....bermula la sesi kena hamun aku...mane idaknyer prestasi aku kurang memuaskan hati cikgu yg ajar too ....so terime la telinga bebelan yg tak best di dengar smpi malu la depan org ramai sbb kena marah kaw2x......kdg2 hangin gak dgn cikgu too trend org mcm da pandai benor aku ni....padahal aku budak baru belajar konfem la byk buat mistake....tp mistake yg aku buat too memang la die sikit pun tak nak time....cthnyer aku tak tekan clutch abis smpi menghasilkan bunyi gear mengaum bak harimau...hahaha......so sudahnya aku tak abis2 di beri warning.....arini aku sempat belajar 3 penjuru sajok.....spatutnyer ikut silibus cikgu too nak aku abiskan belajar bukit, 3 penjuru n parking dlm masa 4 jam...tp ni da lepas 4 jam aku belajar masih belum belajar parking sbb aku masih belum layak...huhuhu......

2 care about me:

ChAzStYlo said...

teringat masa mula2 amik lesen dlu :P

puteriann said...

=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes