RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Thursday, August 11, 2011

aku & ego S

Salam Ramadhan dan salam satu malaysia....


question : apa pembaharuan dlm hidup aku paling ketara tahun ni?


answer : p kerja sendiri


question : nape sekarang sendiri, dulukan berteman?


answer : sudah menunggang motor sendiri


question : since bile?


answer : tak hengat...bout 2 month kot....hahaha.....(baseleh mslh melupakan ingatan yg telah lepas selalu berlakukan)


question : ape model dan warna moto?


answer : ego S , warna pink


question : apa nama moto ?


answer : masih di pk kan lg...hahaha.....


question : mcm mane perasaan 1st time bawa motor di jalan raya yang sesak?


answer : so scary....nk2 1st time bawa kua moto jalan2 kena bawa sendiri...takot amat sgt....kelajuan adlh di bawah 40 sepanjang masa yer......tak berani pun nak cecah 40 ke atas....terasa mcm laju...hahaha....lawak kan......


question : ape pengalaman yang tak dapat dilupakan sepanjang tunggang motor?


answer :


first story


di suatu pagi jumaat...keadaan cuaca agak mendung......aku siap dah kol ofis tanye kabar cuaca sekitar ofis....katenyer tak hujan....jd aku pun tunggu lagi kat uma seminit due sebelum gerak p keja....sekali aku kua je rumah hujan renyai2 da.....tp aku teruskan jugak sebab pk sempat kot aku sampai sebelum lebat...tp tak mcm aku pk da....hujan lebat turun....sebab dek mls giler nak pakai baju hujan...aku pun teruskan je smpi kt ofis....mase jumpe trafic light seksyen 3 tel aku berbunyi...mase too aku cube nak angkat tp tak jadi keluarkan dr poket sbb hujan makin lebat....aku pun teruskan menunggang smpi ofis....dlm perjalanan too aku rase ade sesuatu jatuh...tp aku tak sure ape......sepanjang nk smpi ke ofis aku puas dok pk ape benda yg jatuh td......sekali bile rase poket....kosong je.....oh Tuhanku....fon aku yang jth td......mase tooo terus masuk ofis amik payung and berlari2 ke jalan untuk cari kat mane fon aku jatuh.....tp sayang tak nampak byg pun tmpt yg aku pk too......sudahnyer aku sedih giler n menangis kesedihan depan pc.....nyawa mcm melayang je....bile fon too hilan...byk memori2 indah dlm fon tooo....and itu la fon yang aku beli same2 dgn kak nana dulu dkt mines....lame betul die setia dgn aku wlupu keadaan die makin uzur.....tp die pegi cam too jer...sedih tol....lum sempat aku plan nk simpan wat kenangan....huhuhu.......mungkin die merajuk sebab aku nk cari fon lain kot....hahaha....bole ke pk camtoo....and aritu adlh ari kuyup aku....bygkan dgn keadaan basah duk lak kat ofis yg berhawa dingin...pergh memang tahap nk demam la.....jubah aku pakai basah kuyup jd terpaksa tanggalkan...nasib aku pakai seluar slack and inner kat dlm...jd aku just pakai kot untuk cover inner too....


second story


mase ni aku tengah demam tonsil bengkak....cdg nk p klinik amik mc aritu...jd dekat kol 8 lbh baru nk kua uma....tak de la plak nk suwoh kak sapura antakan dlm keadaan cam too kan...tak mau menyusahkan la katakan...so gigihla bwk moto...nk kua simpang uma bole plak aku hampir nk kena langgar dgn keta myvi oren....and bole lak aku leh pegun je tengok keadaan mencemaskan tuu...tanpa wat ape2 action.....bole ke mcm too....nampak sgt la mcm org tak de perasaan time too.....tp bile aku tersedar dr rase pegun too aku terus takut yg amt...tp still gi gak klinik......sudahnyer byk la berdoa supaya selamat hendaknya......huhuhu....cite ni ayah sy tak tau yer...klu tau harusla wat jantung die berdegup kencang...jd sy diamkan saje...tak perlu cite lebih2....tp dkt abg aku cite...supaya die lebih mengambil berat and bertamabh2 risau kan aku...hehehehe......sesuatu yg baik kot....


third story :


satu petang pas aku nk balik keja....mase too 2nd day aku bwk moto p ofis....aku parking la kat parking moto sblh tempat moto alice.....petang too bile aku cube hidupkan enjin moto...tak leh plak...ape lg mencuak la kan....pasal ape lak ni.....bile ade org lalu lalang terpaksa wat lakonan mcm belum nk gerak lg...pd hal dr td lg dah ready.....huhuhuhu...kol opik tak angkat....last2 aku kol ayah.....ngadu itu in....ayh suwoh check suis, tolak cok n mcm2 lg....mslhnyer sume aku dah buat....time huru hara too ade la dak ofis dtg nk balik...moto die park dekat situ gak.....aku pun minta tolong die tengok kan....smbil ckp dgn ayh smbil dgr dak too tanye itu ini and cube hdpkan moto....sekali bile dak too ckp perkataan suis....aku terus kate kat ayah nnt aku kol blik...nk tau nape...aku terlupe nk hidupkan suis moto dulu da...sgt la gerun bile pk ayh akn bg syarahan klu tau...hahaha...dekat dak too aku ckp tq...and maklum kat ayah balik...terus ayh kate...lain kali kena ingat la hdpkan suis....and lg terperanjat ayh aku tau aku dah bawa moto ke ofis ari kedua....hehehe....kasi gempak sikit.....


question : ape keadaan plg tidak dibenci masa bawa moto?


answer : bile ade pemandu2 sengal yg ngade2 nk tukar lane bile aku nk lalu...pantang aku diorng wat camtoo...konfem la terkujat di buat nyer....tbe2 masuk je...then bile kat bulatan tak reti2 duk lane yg betul...kdg2 menyimpang siur kenderaan termasuk dgn aku2 sekali nk mengelak punyer pasal....benci tol ok.....


question : mcm mane keadaan tunggang moto sekarang?


answer : makin yakin, makin semangat, makin laju....hahaha....aritu bawa moto dengan opik.....die terperanjat kelajuan aku dulu dan sekarang......hahaha.....aku tak bwa laju ok....masih lg 100 ke bawah.....nk2 moto aku masih dlm pantang kan.....nk tunggu 1000km.....smpi 3 o 4 bulan kot baru cukup untuk servis pertama...hehehee....hujan pun dah leh bawak.....tp bukan dlm keadaan ribut taufan la erk.....


question : kata-kata terakhir?


answer : time kasih manyak2 dekat mak ayah sebab uruskan proses pembelian moto ni....jasa mu dikenang wahai ayah and mak....mak kerana sudi beri pendahuluan moto, ayah uruskan pembelian hingga selesai dan bayar duit moto bulan2...huhuhu.....akn aku bls jasa mereka wlupun susa senang.....

3 care about me:

mim said...

gud girl...pasni jgn nk jd ego plak bile bw motor ego tu...hehehe :)

miss raihan said...

comei lah.
teringin jugak nak nek skuter awk

puteriann said...

abg : hahaha...tak ok...sgt ramah...

miss raihan : yeker...meh dtg bangi...saya bawa naik moto...hahhaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes