RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Monday, March 30, 2009

my sister moody...

anyway semalam ayah aku pagi2 lagi dah bertolak g terengganu...ade kursus kat sane selama 5 hari...jd kiteorang yang nak balik sekolah, asrama n uma sewa ni kena la survive sendiri adik beradik...balik pas asar opik yang anta kakak2 n adik dier balik...ak maklum la anak teruna suruhan ayah..itu la sorang org kanan ayah yang leh d harap...hahaha...
mase nak balik too...aku dapat lihat drama air mata...nak tau nape...meh sini aku story sikit...bibi(adik aku yang paling kecik) dah mule tension hidup di alam asrama...die ni aku rase kena culture shock yang teramat hebat kot...lagi plak dier ni jenis tak campur org n sgt humble org nyer...jd pembawakan diri too payah sikit dengan org lua n kwn2....cian bile aku tengok keadaan dier...sebelum ni...aku tengok dier ceria...tp aritu aku tengok muke dier sembab jer...mcm seolah2 pas nangis....basenyer dier ni klu bace buku...sehari leh abis satu bab...ni dari pagi sampai ke sudah muka surat yang same...sah la tahap kritikal dah adik aku ni...
bayangkan dier leh cakap kat shahidah...dier nak lari asarama la...nk bunuh diri la...aduhai adik yang sorang ni...mcm2 hal...tp aku sgt la cian kat dier....agak nyer klu aku kat tempat dier pun...mesti aku pun jd cam too...
so aper patot aku wat...aku bg nasihat kat dier...n klu pas ni tak leh jalan gak...aku terpaksa la bincang dgn ayah aku...tuka kan sekolah adik aku too...kirenyer aku tak nak dier rase terbeban n terseksa sepanjang hidup dier dgn kedaan yang dier tak leh nak time...cam yang pernah aku rase dulu....
p/s....Ya Allah...kau tenang n kuatkan semangat adik ku...agar dier dapat menempuhi hari2 nyer dengan baik...lindungi diri nyer ya Allah daripada bisikan syaitan dan niat jahat orang...amin...

0 care about me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes