RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Monday, March 30, 2009

tom yam kong...

aku balik uma mggu ni...aku sibuk dok kecoh pasal aku tau wat tom yam original...terus jer ayah wat request suruh aku wat tom yam too esok...aku tak kisah la kan...rase jer la...sedap o tak...yang penting eclas aku wat kan tok family aku sok....so mlm too baru aku cari bahan tok wat tom yam esok...

jom belajar cam ne aku wat tom yam....

bahan2nyer...

bwg besar 1 biji

bwg putih 3 ulas

cili api merah 3 btg......................bahan2 ni ditumbuk sekali n diletak sikit garam

perencah ikut suke....aku suke wat tom yam campur letak ayam, udang n sotong.....

sayur pun ikut suke...aku suke letak carrot, bunga kobis n baby jagung...

tomato 2 biji...tok dicincang n di potong 4

serai 3 btg

halia 1 inci

air limau nipis....basenyer aku gune 3 bji...ikut nk masam tambah lg...

air masak 3 o 4 gelas...

minyak msk sesenduk...

garam secukup rasa....

p/s : campak sume dalam kuali....reneh smpi mendidih...sure jd tom yam kong...hehehe....

0 care about me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes