RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Friday, March 20, 2009

pengalaman kerja @ tetap

impian terbesar dalam hidup aku adalah mendapat pekerjaan tetap...ye aku tak sangka akan memberi perkhidmatan dkat ukm secara tetap...ini sume kerana keputusan temuduga aritu...syukur Alhamdulillah....

flash back balik cite mule2 keja kat ukm...aku lapor diri pada 1/8/08...awal pagi too ayah aku yang hantar...sebelum ni aku hanya keja d tempat kecik je...sekarang ni kena berdepan dengan company yang lebih besar n banyak pengaruh...mampukah aku...mari kite bace story seterus nyer yer...

d hari pertama aku daftar kan diri...ayah aku cume anta kat canselori aje...ane la aku tau pusat komputer too kat ne kan...mati2 aku ingat kat bangunan yang same...las2 pas lapor diri puan norma too mintak aku lapor diri kat jabatan aku...kat pusat komputer....aku pun jenuh la tanyer kat ne pusat komputer too...masing2 dok kate kat likingan kedua ...aku naik heran apesal la sampai ade due lak likungan ...smpai arini aku tak tau nape ok...hahaha

ok terus pada cite td..pas dah dapat lokasi too..aku pun jenuh la g jalan kaki ke pusat komputer too...azab ok...jauh tol rupenyer...tp oleh kerana aku dah merasa susah nyer aku menapak ke sane sejak dr lapor diri lg...jd sekarang ni agak2 klu kena g canselori jalan kaki aku tak kan merungut...dah lumrah orang tak de kereta...kena la gune perkhidmatan semulajadi kan...hehehe...

then pas lapor diri...punyer la tunggu puan ct ade la ...pengarah ade la...jenuh la hai...yang mak cik2 ofis too dok tanyer itu ini...tau tak ape aku pk ape bile tengok kedaan staff kat situ...mak ai...apsal sume mak cik2 n pak cik2 jer ni...cume ade sorang jer kakak chubby yang agak mude la....lain too nan ado tue sey....sori...hehehe...tp yang penting aku terasa cam kanak2 sbb paling mude...

pas settle lapor diri ...aku g lak wat kat pekerja dekat wisma aman..see jauh kan aku merantau satu ukm....sangat berdikari ...petang ayah aku amik...tp kena marah sbb tak bgtau kena jalan jauh2...

d awal2 aku keja kan...aku tak de kawan lain tau selain kak nana...tp pompuan ni sgt kerek nyer...ade ker dier tak suke aku panggil die kakak...harus la aku akn kutuk klu dengar org tak nak ngaku berusia kan...hahaha...sori la yer kak nana...

sok n seterus nyer aku keja cam base...ari2 ayah yang hantar n amik...adekala aku kena naik bus o komuter...nak dekat 2 3 bulan gak la berulang alik...jenuh ok...at last aku dok uma sewa...settle satu benda ...tak la penat dok ulang alik ari2...

cite pasal penampilan...mule2 aku memang sgt base dari segi pemakaian...serba serbi tak reti...tp makin lame makin berubah...hasil nyer korang sendiri tengok sekarang...

dulu mase baru2 masuk keja aku sgt takot dgn puan ct...ane tak nyer...org kiri kanan dok cite pasal keburukan dier...heran aku...tp lame2 kanal dier...aku rase org slh anggap dgn care dier...bg aku ape ayah aku ckp tol...wlu grg ane pun ...die tetap ketua yg harus d hormati...n d contohi dr segi kerja...dan bukan atitude...faham sume...jgn menilai buku dr luaran nyer...sbnrnyer puan ct too nice bile kalian sume betol2 kenal dier...ini bukan bodek sbb saham naik tp kenyataan n realiti dr pendapat sendiri...

ok now aku kena mule kan tugas baru aku sbgai...ape pemabantu puan ct...oo tidak...aku sgt la tak gemar...tp ape leh wat...akutime...n berharap dpr belajar dgn lbh jauh lg...moga2 dpt cemerlang plak...leh naik gaji...too harapan ayah aku ok...insyaAllah aku berjanji akn jd pekerja yg berdedikasi tok ukm...amin...

tp kan citer pasal temuduga aritu...aku rase aku lah yg paling tewok sbb juri siap ckp aku merapu...cam ne too...dah rezeki too...ape pun korang too tips...klu nak tetap pat...jgn jawab soalan juri dgn betol sebalik nyer jawab la jawapan yg merapu...hehehe...jgn caye ok...bodek semata2...

ok la...cukup takat too dulu...jumper dlm entry yg lain k....

wassalam....

0 care about me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes