RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Monday, August 9, 2010

aku sedih

selepas kelas micro ahad lepas....ayah yang amik aku dari uitm....oleh kerana aku berdua jer dgn ayah....jd suasana sunyi too lg terasa...sbb aku buat perangai mase balik ari jumaat too....jd la aku org bisu sepanjang jalan...langsung tak menunjukkan minat untuk berborak dengan ayah...huhuhu...sian ayah.....

nape aku moody.....al kisahnya bermula bila aku beli kfc rm 2.00 kat tepi simpang komuter untuk adik2 aku yg memang suka kan ayam.....aku pun balik ke uma kononyer nk bg suprise dengan ayam yang tak seberapa too...sepanjang balik perot aku tbe2 sakit yang amat ...aku pun tak faham nape....bukan nk buang air o senggugut eh korang ...jgn nk buat citer.....hahaha.....tp memang sakit nk mati punyer la....dah la kena diri...memang azab la mase too....tuhan jer tau betapa aku rase nak menangis n nk pitam mase too jugak...lawak nyer siap pk...ape org buat klu aku tbe2 rebah....kelam kabut tentu....huhuhu....mls nk memikirkan lagi.....

ok sambung pasal kfc....bile nk dekat sampai station wangsa maju calling2 ayah bgtau nk dekat sampai...last2 ayah kata depa sume nk g jusco plak nk g makan kfc...ah sudah....terus ati rase sedih mengenangkan nasib kfc jalanan yg di beli td....bile dengar sore cik bibi beria2 mengajak aku g sekali....aku tau die mungkin tak nak pun makan ayam kfc jalanan aku too nanti.....aku juz ckp tak pe la ...kakak yah tak nak ikut.....dlm hati terasa la sgt sedihnya...

balik too aku terus wat hal sendiri ...tak berminat nk berborak dgn sape2....bersambung esok dan jugak ahad tooo.....tp bile ahad too epilog cite sedih bertambah....smbung balik cite perenggan pertama ya kwn2....

bile ayah tengok aku senyap ajo...ayah mule la bertanya...."napa akk senyap je, akk ade mslh ker, kalau ade masalah bagitau la mak n ayah ...mane tau bole tolong..."huhuhu..hmm aku ckp...tak de pape...mulut aku sakit sbb too tak byk ckp....memang tengah sakit pun...tp too bukan sbb aku berdiam diri ......bile rase kesian sgt dgn ayh ...aku pun cari la topik borak...kebetulan aku rase teruje mase kat kelas td...sbb ade sorang kakak yang tengah buat degree epjj tumpang kelas kami....sekurang2 nyer bile aku tengok kakak too yg dh 37 tahun pun masih belajar....aku jd mcm seronok n makin semangat nk belajar....jadi aku cite la kat ayah....ayah pun bg semangat ....supaya aku tak down...tp kan bile ayh ckp....ade org yang kdg2 bertanya dekat ayah..." nape kakak die too baru nak amik diploma".....huhuhu...terus tersentap tangkai hati....sedih nyer....bile org bertanya tentang aku mcm too....

tau tak selama ni aku memang la sgt berkecil hati n terasa hati bile isu2 ini yang di war2kan oleh sape2 pun...tp aku tak tau la saat ayah n mak aku seronok bercerite tentang kejayaan dan kemajuan adik2 aku yg membanggakan.....pernah tak mereka pk kan ade anak die yang sgt la terasa rendah diri bila sana sini mereka bercerite sampai mungkin tak terpk langsung tak terpk tertanya2 tentang aku......yang sgt mengecewakan dr dulu....=(

ape pun itu la kenyataan nyer wlu pun aku ni serba kekurangan di mana2 tp aku harap aku boleh membantu ayah n mak aku setakat yang aku mampu...wlupun aku tak dapat bg lebih spt adik2 aku...n mungkin jugak spt ayh n mak aku impikan...bukan aku tak bercite2 nk jadi spt adik yang sgt menggembirakan ati ayah n mak....tp mungkin sudah tertulis tak dir aku begitu....tapi tak pe ...aku harap sume yang berlaku sebelum ini, selepas ini, dan akan datang tidak pernah mematahkan semangat aku....bia la sume nyer jd pendorong wlupun hati aku terasa pilu....huhuhuhu.....

wlupun tiada harta atau wang ringgit yang dapat aku berikan..walaupun tiada kejayaan yang dapat mereka banggakan ... yang penting doa kudus aku tak pernah putus untuk ayah n mak...

terima kasih pada abg....sbb selalu jd teman aku di kala suka dan duka....

0 care about me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes