RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Saturday, November 13, 2010

radang mata

korang pernah sakit mata tak ? aku jarang-jarang kena tapi sekali kena terus down....

since last week aku dah start gatal2....mase too aku kena selesema agak kuat jugak la smpi mata aku merah2 n terasa gatal....1st time kena mcm ni...memang tak tahan la.....nasib aku bwk ubt selesema klu tak ...mati la....mata aku punyer merah mase too...sume dok ingat aku menangis....hahaha....ade ke patut......

mlm isnin too .....aku balik je uma sebelum tdo......mate aku terasa gatal yg amat....klu dah mata gatal dh tentu la aku gosok tak hengat kan.....tak kan aku nk diam n tahan je.....giler meroyan aku nnt....oleh sbb aku tak berhengat menggosok mata malam too....esoknyer mate aku bengkak yg amat smpi merah2.....sume dok kata aku sakit mata....tp aku tak mau caya......kak sapura ade nsht kan pakai spek....tapi aku tak mau.....sbb aku tak selesa pakai cermin mata.... tp kena akur gak pakai cermin mata...tp pakai cermin mata kak hafizah suzana......dh sume org dok perhatikan aku mase too....jln pun mcm ala2 tak betul sbb tak biasa kan.....sume dok usik aku mcm artis....tbe2 ade sorang mak cik ni...die kate aku mcm org buta lak.....ish2.....

pas abis lawatan aku terus balik, ayah amik .....tp bukan terus balik p singgah tempat opik sbb ayh nk opik amik keta n amik aku n bibi sekali.....aku opik anta dulu dekat sekolah bibi yang tak jauh pun dr hostel opik too.....mase dok tunggu opik kat bwh ...aku dengan ayah dok kat kedai mamak bwh apartmen hostel opik too.....dlm kepala dh ligat ...konfem ayah akan tanye soalan too......hukhukhuk....memang betul pun ok....

ayh : aritu shahidah ade ckp family khanif nk dtg raya cina awal tahun depan.....mak kate mak syamim nk datang masa cuti sekolah.....bile diorang nak datang ?

aku :...sunyi....genyeh2 mate yg gatal......

ayh : jgn risau la pasal ayah n mk....ayah n mak tak kisah ....sape pun anak2 pilih....yg penting lelaki too betul2 bertanggungjwb. ayah n mak kena jugak berbincang dgn fmly syamim.....urusan wang hantaran , tempoh majlis setahun o dua tahun....sume too boleh dirunding......yg penting kena dtg berbincang......nk kena juga bincang pasal lepas kawen akak macam mane ...klu nk duk sana kena minta tukar kerja pelbagai.....ayah kena tolong uruskan jugak tooo....bile fmly syamim nk datang...?

aku :....org tak tahu.....nasib mase ni opik dh dtg...jd tak perlu bg jwpn lagi....huh...lega selamat untuk seketika.......

then terus opik anta g sekolah bibi.....then opik amik ayah bawa balik uma .....die amik keta untuk amik aku n bibi....ayah terus naik moto g keja balik......aku terus g klinik dgn opik....doc bg 2 ari mc ...means terus cover cuti yg aku mohon arini....leh terus batal je cuti yg aku mohon....doc too sgt baik ok....memang aku suke sgt la servis kat klinik too....terbaik wa ckp lu ok...sile la korang pegi...memang leh tabik la kat aku.....hahahha......

pas exam n tamat mc aku ari last (kedua) ....aku g check up lagi sbbnyer mate aku masih lum smbuh....sbb gatal masih lum hilang2 ......g sane nk dekat tutup klinik.....klu aritu doc lelaki ...kali ni doc pompuan...siyes memang the best klinik pernah aku g......doc die ramah tak hengat ok....rawat pesakit mcm kanak2 ...i like......doc too siap bg advise lg.....mcm mane nk kawen cpt...hahahha....tipu je eh...tak usah caye....hahaha....sindrom ni sbnrnyer...penangan tension sgt dengar brite aitu....hahaha.......

aku dpt 2 hari lagi mc......klu buleh doc too nk bagi cuti smpi ari sabtoo k.....hukhukhuk....gile dasyat sakit mata aku ni......ape pun syok dok uma......leh tdo...hahaha.....sempat la aku wat keja amal...masukkan duit cik bibi kat bank......byk ok duit dak tooo.....bagus2 berjaya gak aku tanam sikap menyimpan duit kat die....ari sabtu aku g jalan2...see sakit mata smpay amik kesempatan....yer la kan boring sey....tak kan nk terperap jer....tp yg lwknyer...spnjg mase aku berkaca mata hitam ku yer....sbbnyer doc kate takot aku bg virus kat sume org.....tp tdo n g toilet tak de la aku gune yer...gile ke hape.....penin aku hidup aku dgn spek spnjg mase......

tamat...

1 care about me:

Anonymous said...

Radang mata..ada yg tk serius sgt. Klw yg serius ni kebiasaanya penglihatAn agak terjejas. Like me. The end 2010 kena. Adush. Selain mata merah, bengkak..silau pd cahaya tak kira siang n malam, kepala sakit kaw2 nye. Bila doktor check, kena masuk wad. Test evrythng. Jantung, tibi, mcm2 la. Semua ok. Last2 doktor bg pil steroid prednisolone. start dr 15 biji satu hari. Mc sebulan. Tp bersmbg. Jumpa doktor, smbg mc. Nk baca apa pun tk blh time tu, tgk tv peghhh nmpk cahaya je,..bengkang bengkok imej pd tv tu. Dasyat gak lah. Akibatnye prednisolone yg amik 3 bln jgk lah, berat bdn naik. Muka bulat gile. Badan tk yah ckp lah, lemak sana sini. Asyik nk makan je. Tp penglihtn dah baik. Radang ni blh dtg n pergi. Alhdmlh tk dpt lg. Doa2 la tk dpt lg. Serik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes