RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Saturday, September 18, 2010

money.money.money

ahlong o ceti......huhuhu...korang pun tau kan sape diorang ni........manusia jugak cume tindakan mereka ni adakalanye lebih agresif dr yg di jangkakan......walaupun pd zahirnyer niat mereka too baik untuk membantu memberi pinjaman.....kadang2 aku pun tak ham.....nape sume ni harus wujud n berlaku.....sedangkan kat lua sana dh terlalu byk perkhidmatan pinjaman wang yg lebih telus n berguna......

cerite tentang ahlong aku rase sume org dh terbiasa dengar.....sekarang aku cume nk kongsi cite tentang cite tentang ceti.....ayah aku sendiri pernah mengalami nya....jd aku cite ni...harap dapat buka mata n bg panduan dlm membuat keputusan......

suatu mase dulu ayah aku pernah pinjam wang dari sorang ceti ni....mase too aku n ayah jer keja....jd aku pun tak faham bile, nape , n bagaimana ayah bole tersangkut dengan pinjaman ceti ni.....sedar2 bile ayah mule menyesal sebab terasa beban.....nak tahu nape......setiap bulan ayah cume bayar bunga.....means kaedah pinjaman ceti ni, bila pinjam bayar pinjaman too pun kena dlm mase yg di tetapkan ...klu tak mampu bayar bunga saje yg akan di bayar setiap bulan tanpa tolak bape yg kite pinjam.....jd untuk beberapa tempoh mase ayah hanya bayar bunga n jumlah bayaran bunga too pun bile di hitung lebih dr pinjaman yg di buat sedangkan bukannyer banyak....

oleh sbb penyesalan tooo akhirnyer buka mate ayah.....aku la sbg anak kena membantu untuk menyelesaikan masalah too....aku ingat lagi lepas ayh selesai kan bayaran pinjaman too....ayah menangis wlupun tak tunjuk depan aku....aku dpt rase sume too....ayh hulur tangan n tak habis2 ucap time kasih....huhuhuh...aku yg jd pelik.....aku tahu ayh menyesal tak sudah , n bersyukur sgt dah terkuar dr masalah......siap berjanji untuk tak buat pinjaman lagi......

bg aku .....tak pela .....duit boleh cari....susa senang selagi termampu aku akn tlg ......yg pntg aku harap sumenyer jd ikhtibar.......

1 care about me:

jomsantaisekejap said...

Salam santai dan Selamat Hariraya andai masih belum terlambat. Do visit me back and I follow & click u.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes