RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Tuesday, September 14, 2010

raye...raye...raye...

ari2 terakhir pose aku masih keja.....memang dh jd kebiasaan aku keja sampai last ramadhan...saje tak amik cuti awl sbb uma fmly sekangkang kera ajo klu nk balik pun....dua ari sebelum raye aku kena demam selesema....azab nyer Allah jer yg tahu..air hidung mengalir mcm anak sungai tak berhenti2....tp ape bole buat tahan kan je la...aku makan ubat pun tak jalan lg la dugaan kan...

sepanjang kak sapura tak de...kak nura jd tempat aku menumpang...g keja n balik keja....cume ari terakhir too...aku naik teksi sebab kak nura dh cabut balik kg awal...aku ok jer.....ari last too keja half day jd sempat la aku balik n berehat dulu kat uma......

punyer la byk brg aku bwk balik....nasib la ade org amik...siap suwoh org amik kan brg dr uma aku lagi...al maklumla duk tingkat lima...kalau nk angkut sorang mau demam...nasib ade lift.....klu tak pitam terus....smpi uma sume dah masak....memang saje je kan...motip tak nak cuti awl sbb tak nak tolong mak masak....hahaha...bukan sebb too erk....tp sbb nk amik cuti lame sikit minggu depan ...klu amik lebih b4 pose karang bos bising plak....

tahun ni bos aku bagi duit raye ok....yippiiiee....baru tahun ni dia bagi....kejutan besar gak mase die bg tooo....yg kelakar nyer siap suwoh senyap2 sbb aku dengan ank2 puan linda je dapat...assist bos aku bg kuih raye coklat.... tahun ni pun tak beli byk kuih raye...nk buat pun nan ado.....jd bile dpt tooo...seronok tak terkata la kan.....

sok pagi2 raye....ayah, mak n opik g solat raye...aku n yg lain duk uma....siap bagai then slm raye.....huhuhu...sejak dah tua2 ni makin touching lak aku bile bersalam raye......tak pe la kan yg pntg dosa2 aku terampun.....pas siap bersalam2 gerak g sungai haji dhorani....melawat nenda belah ayh.....sume adik beradik ayh berkumpul kat sane....jd mudah la kan nk bermaaf2an.....

pas solat jumaat baru gerak balik singapore.....raye tahun ni salah satu program raye melawat abg syamim...huhuhu....aritu plan nk g melawat mase die sakit aritu...tp sbb abg dh kua jd tukar plan....tpkan base la bile raye ni bile kite plan pun kdg2 ade yg tak menjadi kan....

jadi mase 1st raye too terus je masuk singapore sbb dh lewat pun....mase time smpi tooo sume family mak dh bersurai n masuk tdo....salah satu sbb mls nk g singapore sbb parking keta payah....bosan ok....sian kat ayah n opik yg selalu kena jage keta....tp fmly mk bukan nyer fhm perli2 lagi ado.....mcm la diorang nk byr klu kena fine......hm tewok2.....

raye kedua too....pg2 ari2 kiteorang adik beradik dh siap ....tp kan fmly mak tengahari baru siap nk gerak g raye...bayangkan betapa lame kiteorang melanguk nk menunggu diorang siap.....pas zuhur baru dpt gerak....g 2 uma je...terus g balik malaysia dengan abg mak...die orang nk g uma besan la plak....ayh semalam plan nk g uma abg pas kua singapore....tp last2 abg mak lak nk ajak g uma besan....jd tukar la plan....sian family abg kena tunggu aritu last2 tak jadi......terus g pontian sbb tumpang tdo uma kakak mak...ramai family die kat sane....kebetulan tak dok letrik plak mase kiteorang dtg too...tnb tengah cube baiki ...nasib tak lame pas too ade letrik....jd dpt la tdo dengan senang ati....tak pakai kipas pun dah sejuk.....

soknyer plan nk g uma abg...tp dh lmbat sgt gerak n siap fmly abg lagi dulu dh gerak jalan raye....last2 g jugak jumpe abg tp dekat area ayer baloi...too pun tepi jalan....on the way balik kL....mule2 too aku ayh n opik aje turun.....tunggu lame sikit baru nampak fmly abg datang dr sebatang jln kecik......seronok dpt jumper mk n abh abg...sebab diorang baik hati n ramah tamah....adik2 pompuan aku jer tak join perjumpaan tepi jalan too....berborak sikit lebih kurang then baru gerak balik.....sedih mase tooo.....

mase time borak2 tooo....ade tanyer khabar...ade tanye family di sana sini.....perkenalan fmly....n yg paling best dengar bile mak n abh abg ckp nk dtg uma....hahaha....mase too seronok nk tengok muke abg......mesti sweet kan muke kamu mase tooo....love u abg.....rase mcm seronok tak terkata bile dpt jumper kan fmly aku n abg ...wlupun dalam keadaan mase yg singkat n tempat yang tak sesuai....tp aku syukur sgt sekurang2 nya....kedua2 fmly dh kenal antara satu sama lain....Ya Allah dekatkan la jodoh kami, n restui la hubungan kami berdua hingga ke anak cucu....permudahkan la urusan, perluas dan kurnia la rezeki mencukupi untuk kami membina masjid....amin ya rabbal alamin......

0 care about me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes