RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Monday, December 13, 2010

lesen kereta - stage 1

alhamdulillah semalam aku da selamat selesai menapa kan diri sambil mengorbankan telinga untuk mendengar ceramah kpp....

ape itu kpp?? korang yg ado lesen too konfem tau kan...ke da hilang ingatan sbb lame benor amik lesen dulu....hahaha.....kpp too stand for kurikulum pendidikan pemandu ya kwn2....tak sangkakan, ingatkan dekat sekolah sajok ade kurikulum nk hamek lesen pun kena jugak....eh2x....

pagi2 subuh aku da siap untuk stand by kat tempat janji temu...al maklum la , badi tersalah waktu too masih ade sisa2 kuman kat diri aku ni...kejut2 kak sapura sume, kol 7.15 baru kua uma....tak smpi 10m pun da smpi dekat petronas too....jd jenuh la aku nk menunggu dulu org datang amek....nasib la ade kak sapura yg sgt mulia....setia duk tunggu smpi aku naik keta driving school too....sejibik mcm mak2 anta anak g tadika...hahaha....larikkkk......

aku hengat kan aku sorang je yg di angkut ke broga rupenyer ade dak ukm lain yg join same...ok la kan...tak la aku rase mcm nk tampar2 je pak cik too....da la buka lagu mcm hape kuatnyer....bwk la mcm nk drift kat litar...giler ke hape....aku tau la ko da ade lesen tp tak yah la bwk mcm nk pendek kan umo aku n anak2 org lain too......*hanginnn terus.....

perjalanan ke broga too mak aii punyer la "dekat"...klu aku tdo sempat la buat tahi mate dulu....nasib la die buka cermin kereta jd dpt la aku hirup udara2 segar .....sepanjang jalan sorang pun tak ckp ape....sonyap ajo...aku lagi la kan...tak kose nk melayan, mane idaknyer frust bile kenang kak sapura yg sambung tdo......sadis2x......

sampai je sane jumper la dengan pak cik rahim yg buat sengketa rujuk entry lesen kereta sblm ni....ni la pak ciknyer)......dtg2 je aku dekat situ die bg salam....terkejut gak ...nasib bg salam klu tak lg panas aku rase sbb die ni name jer org islam tp tak reti nk bagi salam.....plak too klu mesej tanyer kaba pelajar2 die marah2...tak ke aku rase mcm nak sepak2 je muke die....

ramai gak student die rupenyer...aku hengat kan aku sorang jer die nk uruskan....tolak campur dr akademik memandu yg lain too...ramai giler ok....sume mude2....mule2 too aku lihat keliling terasa mcm diri ni tua ...tp last2 konfem aku masih mude belia...hahaha....sbbnyer ade lagi tua dan dewasa dr aku....hurrrayyyyy,.....terlebih suke........

so layan aku mendengar ceramah kpp selama 5 jam.....ade dua mase rehat...dpt la jugak aku kenal dengan makcik2 yg hamik lesen....what mak cik2x....itu je yg layak aku kwn...yg lain too hingusan sgt...sume muke mcm cik bibi jer...mude2 ....klu ade cik bibi kan best ......leh teman aku yg sengal ni.....aritu ayh suruh amik same aku tak nak...skrg sendiri nyesal.....hampes...

sepanjang kat situ ...dpt la aku skodeng2 litar2 ujian yg bakal aku try nnt .....huhuhuhu....sume org yg bawa moto n kete kat situ mcm da mahir abis ok....klu ade silap pun sikit ajo.....satu benda yg paling aku cari bile skodeng tempat test moto ialah titi....u alls aku cuak habis bile org dok ckp titi too sempit...tp bile aku tengok haritu, mcm ok jer titinyer, tak la begitu sempit......cume yg pusingan bentuk lapan tooo...awatla "besar" sgt ruang die....was2 aku jadinyer.....huhuhu...

bile ceramah aku habis...aku terpaksa menunggu dak2 yg sefollow dengan aku pg too abis tok balik together2.....giler lame nk abis.....sudahnyer bile abis lewat alamatnyer pukul 4 lbh mcm too baru la aku sampai ofis...saje tak suwoh hantar kat uma sbb nk g ofis...ade keja kena kasik settle.....tp sepanjang balik tooo....aku punyer la tak selesa....dengan pale sakit....dengan perut kosong.....smpi terasa nk muntah2 da......sampai ofis aku mcm cacing kepanasan ... tak buka air cond plak too....jadi terpaksa la gune khidmat kipas hangin untuk menyejuk kan badan......fuh lega giler bile dpt sejuk kan badan, terus hilang la segala penyakit yg singgah td......ajaib2x....

ptg too aku kol ayh bru lepas ceramah kpp....cite la ape aku akan buat hujung ni plak....tau ayah aku ckp ape....ok ayah dtg tengok akk test nnt....what?aku baru nk g ceramah ayah da nk teman ...bgimana?....slh dengar ok.....puas dpt kongsi crite itu dgn ayh....sadis2x....

bersambung..................

2 care about me:

mim said...

gud girl

puteriann said...

of coz la...im a gud gurl....=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes