RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Sunday, December 19, 2010

lesen kereta ~ stage 3 & 4

18/12/2010 - sabtoo (stage 3)

pg2 gile aku da bangun sbb nk menapak jauh nun ke depan pok guard pertama zon rumah aku ni.....nasib pak cik ni ade rasa kasih...an.....bile mengenangkan anak murid yg sorang ni terpaksa membasah ketiak jauh2 klu nk suwoh tunggu kat petronas....jd die pendek kan sikit langkah aku too sampai takat pok guard sajok mase amik aku too...time balik hantar secara sempurna smpi guard uma aku......soka2......today aku ado amali B (motor)...vrum2x.mari merempit...hahaha....6 jam ok...gile melepek la aku sementara nk menunggu bengkel sudah sebelah petang.....amali aku arini diajar oleh cikgu ar rasyid burhanuddin.....org dengkel gamaknyer...jawa plak too...dan tak suda2 la die menyebut kata2 hikmat jawa yg satu too..."mangaiii" ...aku pun tak sure nk mengeja nye cam ne...korang tanyo je la org2 dengkel sane...hahaha.....nasib la cikgu ni tak membosan kan telinga dan meletihkan mate aku...klu tak hampes sajok....zzzZZZzzzz.....

19/12/2010 - ahad (stage 4)

pagi sabtu tak jauh beza dengan pagi ahad ku....bangun kol 6.30....dan jugak berjalan kaki keluar kol 7.00...sampai sempat aku makan kat mamak kedai lua sana....yer la kan...pagi2 weekend beginiks mane la ado org sgt....da la sojuk mendamaikan...jadi sementara tunggu pok cik semalam dtg hamik...aku pun isi la tangki perut dulu sebaik mungkin....untuk arini aku ade amali D (kereta).....cabaran betul ...di hujung2 minggu kena meluangkan mase , menadah telinga, membuka mata mendengar segala cerite tentang kereta...ramai gile dak kelas amali kereta ni berbanding moto ....mcm2 bangsa ado...yg penting ramai nyer melayu...

mase rehat kedua aku di bawa berjalan2 melihat sendiri kawasan a dan b ...tempat di mana bakal aku lewati untuk test nnt....pergh cabaran jugak jln B too, jalan kampung la katakan........jalan A lebih mudah sebab fully highway.....bertuahnyer aku sbb dpt terpilih untuk join trip too sbb clasmate yg lain tak dpt pun......

n yet bile petang menjelma...sangat la aku sukenyer....dan akhirnyer aku telah berjaya menamat kan semua sesi dengan baik....rupenyer tak de la payah mane bile nk kena lalui sume too...selama kini aku dok pakat elak2 sbb malas nk g kelas....faktor duit pun ado gak...yer la kan aku gune duit sendiri ..sikit pun tak minta mak ayah...jadi harusla perasaan too lagi istimewa sbb hasil duit sendiri....tp bile da cukup duitnyer , aku lak yg senang2 menangguh2 .....tp alhamdulillah, akhirnya Allah buka jugak hati aku ni untuk capai cite2 aku yg satu ni.....kurang2 tak sakit da pale nk pk2....

note untuk kak nana,

mesti kak nana seronok dpt tau perkembangan terbaru na (na : shot cut name aku) kan.....mesti rase nak peluk kan...hahaha...ade ke....perah santan sajok.....klu nak tau, na amik ni dekat tempat lesen kereta yg dulu kak nana pernah teman kan na pegi dulu......suke kan...konfem suke....hahaha....dulu kak nana yg teman , sekarang kak sapura n kak yan teman....hilang satu ade due lagi...tp tatap tak sama dengan yg satu itu.....lastly doakan yg terbaik untuk na n kwn kat sini....we ols sume tatap ingat , rindu, doa, sayang kan kak nana forever....klu ado salah silap mohon dimaafi ......

eclas : adik naza cumel (tak sume bole panggil aku adik mcm kak nana.....aku suke sangat sebenarnyer bile org panggil begitu.....dulu acik2 n pak cik ofis lame sume panggil begitu...so sweet kan.....now sape erk panggill..hakka sazura...yaps die yg panggil...panggil la lagi...panngill la lagi...pang terus kena pelempang sebab ngado sgt....haahhahah...ohhh abg samim, bole tak panggil ayg adik....kuang2x....terus kena buang karang, nak adik punyer pasal....no2....abg samim cume bole panggil ayg @ ayang sajok baru betui......hahaha)

2 care about me:

mim said...

pggil sape?adk kamu ke kamu?

puteriann said...

ayg la....ape adik plak....grrrrrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes