RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Friday, December 24, 2010

semalam suka, arini berduka

23 dis...kisah suka

dua ari lepas terime meseg dr tempat amik lesen .....lesen L da leh amik.....wlupun hanya L sajok...kesukaan yg aku rase too melebihi org yg dpt P...hahaha....mungkin dek keterujaan sgt sbb lum pernah pegang lesen kan....pasni akan bermula la perjuangan aku untuk menempuhi latihan2 kereta dan motor....semuga Allah memudahkan aku, menjauhi segala kecelakaan dan beri kejayaan sewaktu aku ambil di uji jpj nnt....amin.....



24 dis...kisah duka

pg2 ni aku di kejutkan dengan berite keputusan perkhidmatan aku sume gagal...peliknyer.....bile aku semak2 ....jawapannyer mungkin ade kesilapan teknikal....dan bile di semak lebih dlm lagi...aku dpt tau la markah exam aku baru2 ni.....sadisnya......aku masih tak lulus...terus hati sentap.......terus cari port baik untuk meluahkan rase.......kol abg untuk bgtau.....oleh kerana suasana bising yg tak mengizinkan tak dapat la aku ngadu nasib sebaik mungkin...yg akhirnya buat aku makin nak menangis......aku terus masuk toilet....nangis kat situ......cube nk cari kwn2 ofis yg leh dengar cerite sadis ni....tp nan hampeh ....terasa mcm buat malu muke je klu g bgtau diorang.......mase too tengok jam dah pukul 4.30 lebih ....da masuk asar.....yes za itu la tempat yg paling sesuai untuk mengadu nasib...aku terus g solat berjemaah....terasa jiwa ni mcm kecewa sgt....air mate ni mcm tak leh nk cover2....nasib la di tahan2 jugak...klu tak meratap2 plak jdnya....

bile aku gagal dlm sesuatu , aku selalu rase week sgt...selalu pk diri ni terlalu lemah compare dengan org lain....kadang2 wat aku rase mcm malang sgt....tp aku lupe sebenarnyer.....mungkin setiap kali aku gembira aku selalu lupa yg Allah senantiasa ade bila mana kite suka atau duke....ini tak, selalunya manusia spt aku n mungkin jugak korang sume akan ingat bile perlu sajok..."ingat bile perlu" tak bermaksud kite tak taat pada perintah Allah swt....tp lebih kepada kite lupa nak mengadu dengan Allah swt bile kite senang / suke , tapi kite akan cari dan mengadu pada Allah bila kita susa / sadis...semoga ape yg aku terima arini buat aku lebih kuat semangat dn lebih berusaha.....Ya Allah, lindungilah aku supaya aku tidak mudah jatuh....amin..

note untuk kawan2 yg lulus,

tahniah...semoga korang sume terus berjaya n berjaya dlm kerjaya, kehidupan dunia n akhirat....amin.....

0 care about me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes