RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Monday, June 21, 2010

cerite hujung minggu

last saturday , aku dengan family g cameron....giler best dh lame tak wat cuti2 malaysia mcm ni...sekali dpt wat lg ...rase happening giler....wlupun d saat gaji belum masuk...hahaha...tbe2....

on the way g sane...condition aku, kurang stabil yer...asik mengeluarkan angin sajok...mungkin aku tak sihat a few week ago...jd nk g berjalan pun kurang bgus sebenarnyer....tp jalan jer la kan...smpi cameron rase nikmat tak terhingga ...mane tak nyer cuaca yang dingin wlupun panas...terasa mcm mau duduk sana sajok....hahaha.....singgah jap dekat cameron valley ...ladang teh tepi jalan tooo.....smbil memerhatikan panorama ladang teh yang begitu cantek...mcm base photo di snap sana sini....klu di susun balik pic kami sekeluarga...same je tempat nyer....hahaha...kantoi sudah.....bak kate cik bibi.....percutian kami ni ade part2....part 1 bertolak....part 2...g ladang teh2....n amik gambar.....hahahhaa...part 3...lunch time....

ayah aku dh siap perap daging n ayam untuk di jadikan satay....tp sbb dh tengahari kan, tak kan la mau melantak satay sajok...jd kami singgah la kat pekan...beli nasi bungkus siap2.....tempat mkn nyer mcm trip yang lepas...dekat tepi padang, dekat dengan taman bunga, sebelah sungai batu....hahahah....tp memang mendamaikan la dapat mkn kat situ....kami lepak situ n mkn2 alas perut....sambil tooo opik n ayh dok prepare bakar satay....hidup kan bara dulu.....then bile time nk bakar ....ayah suwoh dok susun satay kat atas pembakar tooo...aku pun dengan la konfiden nak cabut secucuk satay dr ikatan satay yang banyak2 tooo....satay too tengah sejuk beku yer puan2...nak tau pe jd...satay too tercabut dah...tertanggal dari pencucuk nyer....haila...golak besar sume org....sebab yg kua hanya pencucuk lidi sajok....daging nyer tertanggal....hahahaha....lawak tol la.....then opik yang leraikan sume nyer...klu bg kat aku...alamat nyer jd la mcm td lg.......hampes tol kan...hahahha

selesai mkn....p solat sekejap....pas too baru gerak g ladang strawberi....pergh sakit perut nk telan buah tooo...masam bukan main....wlupun dh di campur dengan ais krim n krim untuk bg rase manis....ramai nyer manusia kat situ...mungkin enviroment kat situ cantek gel...jd sume org tertumpu kat situ.....seterusnyer kiteorg singgah pasar malam dekat sana..perjalanan seterusnyer ke lumut....on the way keluar daerah cameron tooo sempat beli air kelapa laut yang sangat menyujukkan n buah rock melon yg pahit n manis....1st time aku mkn buah tooo....rase die mcm tembikai susu....warna oren color die...tak tau lak aku selama ni name die....hahaha kuno kan....

singgah jap di bomba....untuk membuang niat.....hahaha.....mase kat sini aku ado try test driving keta ayah...opik dok sebelah tolong guide....gile lame aku tak test bwk...harus la ilmu driving too pun dh tak ingat....sekali , dua, tiga n empat kali ok lagi bwk wlupun takot2.....tp masuk kali kelima terus mati enjen...hahaha...powerkan.....beberapa kali round aku test...then continue perjalanan ke lumut.......

sbb dh penat merayap siang too...mlm too tak p mane....pas bersihkan diri...masing2 tdo dekat vila in yang ayah aku dh book awl2....pg too ....pas brek1st baru gerak g jalan dekat pekan lumut....beli ape yang patot pastoo pakat gerak balik...nk jalan lg dh tak lalu ...sbb penat bukan main....hahaha...mcm la aku yg bwk keta kan....tp penat jugak wooo sbb kena duk jer...hahahah...

0 care about me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes