RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Wednesday, June 23, 2010

diam2 jatuh cinta

huhuhu...diam2 aku dah 4 tahun bercintan cintun dgn abg syamim....wahhhh...lama kan....klu kiteorang kawen agaknyer dh anak dua, tiga o empat...wah hebat gitu empat terus.....hahaha.... empat tahun too bukan satu jangka yang mudah ok....mcm2 rintangan n dugaan yang kiteorg tempuh smpi la arini masih lagi dengan ujian dan cabaran.....tapi Alhamdulillah masih lagi baik....syukur ke hadrat Ilahi...semoga berkekalan la hendakNya.......

history aku kenal abg syamim pun sgt kebetulan...smpi aku pun lupe dah mcm mane aku kenal die dulu...nk di jadikan cerite sumenyer kebetulan....n telefon bimbit jadi alat hubungan cinta antara dua hati, dua negeri, dua jantina n dua...dua ...dua......melalu kwn jugak pun boleh di jadikan sbb kami kenal...eh ntah la susa nk di tafsirkan...bile flash back balik n related kan dengan ape2 yang dtg kemudian ni...terasa mcm sume nyer kebetulan....subhanaAllah...besarnya kuasa Allah....

tahun pertama (tahun 2006 ) aku kenal abg syamim...kami cume berbalas msg n kol sajok....saat too aku mcm kemaruk sgt nk bermeseg...al maklum la...1st time cinta cintun ni kan...jadi keterujaan terlebih...time too asik aku ajo msg n cube kol die....tp dulu abg syamim tak de la base dok bls msg aku sgt...kol too insyaAllah basenyer angkat la....sbb too aku suke msg sbb tak la segan sgt sbb kena bercakap live kan...tp klu meseg melalui teks jer...sogan nyer tak ketara...hahaha....mcm too sekali ok...lucu tol le pk balik....

tahun kedua (tahun 2007) pun lebih kurang samo jer....masih mcm too ...cume abg syamim dh rajin sikit nk msg....msg ajo ok....lum berani lagi nk bergayut2 tan....hahhaa... tp akhir tahun ni kembali pada tahun sebelumnyer...mcm air laut plak kan...ade pasang surut ...aku masih lagi jd pencinta yang setia...tak lupe pun nk tanyer khabar...tak jemu nk bg meseg....wlupun kdg2 soalan yang sama di tanya kan ari2.......itu la aku....pompuan yang tak pernanh jemu...hahaha..tbe2

awal tahun 2008......biala jadi kenangan tahun ni aku tak ceritekan ...aku tak mau ungkit n kenang tahun ni.....cukup la jd sejarah yang tak mungkin berulang.....semoga itu la kali terkahir aku rase sume too...

tahun 2009 .....aku makin kenal siapa di sebalik nama Muhd Syamim K. Hisham....kami rapat selalu msg n kol....n klu ade rezeki die turun bangi kami jumper...o tak pun aku g sane kami jumper....chenta jarak jauh perlu kan pengorbanan kan..tak dapat jumper selalu....kami bertanya khabar melalui msg o kol....mase ni tahun gayut bergayut...sampai melambung2 bil.....tp sayang punyer pasal ...tak pe la.....

tahun 2010.... gayut2 too di kurangkan...meseg tetap ade..tp masing2 dh mule faham situasi n peranan masing2....nk2 bila jadual keja aku dgn abg syamim berbeza....ade mase time aku keja die pun keja...ade mase time aku keja die tdo...dan ade mase time aku tido die lak g keja...mcm too la smpi arini...aku tak kisah pun sume too....wlupun kdg2 dtg tebiat aku nk manja2 n ngade time abg keja mlm n byk.....wlupun benggang dengan fiil, aku abg syamim tetap gak layan baik...ngehh.....sbb bile time aku kje banyak pun ...aku sabar melayan kerenah die yang nk mcm too...hahaha...fair n lovely kan.....

huhuhu...tak tau nk cite ape da....cukupla setakat itu story mori aku...ape pun aku terime abg syamim dr dulu hingga kini dengan tangan yang terbuka...segala pahit manis kisah chenta kami too...aku buang jauh2 sbb benda tak best tak perlu di kenang bia p tanam dlm lubuk hantu jer....segala yang buruk tak perlu di ungkit n dikenang kan...jd tak perlu ade cerite lg....tp yang indah2 too akn aku jd kan kebahagian dlm hidup mlh kekuatan untuk aku menerima abg syamim spnjang hidup aku , dunia n akhirat.....semoga Allah memberkati dan family merestui hubungan kami. Amin ya rabbal alamin.....

yang penting sapa ikutin blog aku mesti tau story mory aku ni....tak yah di ceritekan pun tak pe da...tp ini sekadar flash back balik kisah chenta aku dgn abg syamim...untuk aku n abg syamim renungi balik n kenang2 balik kisah suka doka hubungan kami....suapaya jadi pengajaran, ikhtibar dan panduan untuk membina hubungan jd lebih baik n baik...muhasabah diri too penting kadang kala untuk sesuatu yang lebih baik kan....

0 care about me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes