RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Monday, June 7, 2010

memuakkan

semalam satu ari ofis aku mcm kena landa todak...bos aku nak berangin lalu lak satu hari tuu....aku dengan dak ofis time ni la nk jd mengarut n kalut....bile tengok keadaan kami yang mcm too...makin kena servis kuda la kan......

aku rase bos aku ni dh tahap emosional sbb kakak ofis aku yang sorang ni memang selalu dlm perancangan cuti sakitnyer....aku tak pasti la sakit too memang sakit o tbe2 jer kebetulan....tp fahaman bos aku memang sengaja di buat2 sakit....tp untuk lebih nampak benda too sahih...arini die dtg mcm tak sakit plak...sihat walafiat hendaknya....ha ontah la...tak kosa mak nk ckp lebih...balik2 telinga mak jugak sakit nak dengar bebelan yang tak de kaitan dengan aku....udah2 la ko too eh nak buat perangai...sbb ko org lain lak dpt susa...tak de kesedaran sivik ke...o ko ni memang tak dok perasaan ke ape ko ni....hmm puas....

eh tak puas lagi...ade lak pasal sorang mak cik ofis aku ni...ade satu keja yg memang dari aku buat dulu,puan ct dah suwoh dh buat....dalam prosedur kerja pun dah di cerite....mase time die jd protege aku dlu pun puas aku mengajar ape yg kena buat...oleh kerana setiap sistem yg nk digunakan kena ade id sendiri...jd agak susa gak la die nak buat...bukan susa ape pun...tunggu mase nk dpt kan id jer...aku rase tak lah lame mane pun klu nk mintak....nk jadikan cite aku dh siap kasik printkan die borang untuk di isi....korang nak tau....kali pertama aku tanyer dulu pas bg borang die kate, tak buat lagi la dik....ok la aku kate...okla nnt buat tau kak hartate....kali kedua aku tanyer ....die jwb...ala lupa la dik....nnt akk wat...jap lagi akk wat....ok la aku terima...kali ketiga aku tanyer...dh mohon id tooo...die jwb sengih2....belom lagi la dik....aku jwb tak pe la, meh nzrh isikan borang tooo tinggal minta cop puan ct jer.....pun tak di buat jugak....

last sekali aritu ade bincang balik pasal prosedur kerja.....aku bgtau yg puan ct ....keja yg kakak ofis aku buat toolum di masukkan dlm sistem untuk tahun lepas...bos aku mcm nk telan orggg....aku ckp la kakak too tak de id lg....ntah nape lame sgt bendahari buat keja....smpi aku backup bendahari punyer salah ....pdhal org dalaman yg buat hal....sebenarnyer jwpan yang aku bg kat bos aku too pun sgt tak reasonable...tp bedal jer la nak selamat kan org punyer pasal....

tpkan kakak ni tak sedar di untung aku pakat baking die depan bos....die leh lak tak ngaku salah....eee kejam nyer ko ni...die leh wat cite drama lak...die kate tak tau pasal sume toooo....hai tak ke mcm nak penampar muke org jer gamaknya.....siap lg nk buat idea ckp bos aku tak suwoh buat....aku nk jer jerit kat telinga die too bia smpi besar ...jwpn ko too boleh buat bos aku lagi mengamuk tau tak...itu jwpn bodoh...pdhal dlm prosedur kerja dh ade.....ko tak bace la maksudnyer tooo.....

aku jugak la yg nampak buruk nyer nnt...korang sume pakat nk kover diri jer keja...bagus sgt la perangai korang too mcm toooo...keja nak salahkan org jer...diri sendiri too tak betul tak nak mengaku....hangin tol aku mcm ni......asik aku jer nk kena taik nyer...korang sedap lak kan tak kena pape....org pk korang bagus jugak kan...wlupun padahal sbnrnyer.....hampeh......

istighfar.....

0 care about me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 luahan hati.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes